Sinds begin februari 2019 zijn wij de trotse eigenaren van ons nieuwe drijvende huisje genaamd ARGO.

Ze is een wat oudere, maar zeker een kranige dame die al behoorlijk wat (oceaan)ervaring heeft en daarvoor ook prima uitgerust is.

 

Ondanks dat, moet er toch altijd veel gebeuren voordat we met haar het ruime sop kunnen gaan kiezen. We zijn dan ook direct aan de slag gegaan.

Argo is een Wauquiez Amphitrite MS 45
Een degelijk gebouwd schip van de gerenommeerde Franse werf van Henry Wauquiez.

Lengte 13,60 m
Breedte 4,20 m
Diepgang 1,92 m
Materiaal Polyester
Bouwjaar 1989
Ontwerper: Holman & Pye
Werf: Chantier Wauquiez
Bouwnummer: 7
Rompvorm: S-spant
Rompkleur: Wit
Dek en opbouw kleur: Wit
Dek en opbouw materiaal: Polyester
Ramen: Aluminium raamlijsten
Diepgang: 192 cm
Waterverplaatsing: 14,500 kg
Ballast: 4,600 kg
Besturing: Stuurwiel met morsekabels
Plek besturing: Buiten
Afstandsbediening: 2e bediening voor autopilot in de salon.
Roer: Enkel aan vaste skeg
Kiel/zwaard: Vaste kiel (semi-langkieler)

Accomodatie: Hutten: 2 plus een zeekooi
Slaapplaatsen: Vast: 5 Extra: 2
Type interieur: Klassiek, warm
Kleur stoffering: Beige
Watertank & materiaal: 800 liter RVS in 2 tanks
Watertankmeter voor beide tanks
Watermaker: 50 liter/uur /Spectra – Cape Horn.
Vuilwatertank & materiaal: 200 liter Rvs
Watersysteem: Druksysteem + voetpomp
Warm water: via koeling hoofdmotor en walstroom
Aantal douches: 2
Toiletten: 2 Elektrisch/Vacuum
Radio/CD-speler:
Kooktoestel : 3 pits Gas met oven
Koelkast & voeding: 100 liter Elektrisch (12V)
Vriezer: 80 liter Isotherm (Elektrisch (12V)
Airconditioning: Waeco Dometic, tevens te gebruiken als verwarming.
Kombuis voorzien van 4 tappunten: 1x drinkwater via hydrofoor, 1x drinkwater via hydrofoor met speciaal filter voor drinkwater,1x zeewater via voetpomp, 1x drinkwater via voetpomp.

Hoofdmotor: Volvo Penta, TMD 31
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 100 pk
Brandstof: Diesel
Overbrenging: Schroefas
Voortstuwing: 3-blads schroef
Brandstoftanks aantal: 2 x RVS
Totale inhoud brandstoftank(s): 700 liter
Brandstoftankmeter: 2x VDO
Boegschroef: Elektrisch / Vetus 95 kgf
Accu’s;
6x 110 Ah Gell , 1x 110 Ah start , 2x boegschroef
Acculader: 100A / Mastervolt
Dynamo’s 1 x voor startcircuit, 1 x voor accessoires.
Accumonitor: Mastervolt
Generator: Nanni 4 kW
Omvormer: 3.000 Watt / Mastervolt
Voltmeters voor 12V DC en 230V boordnet.
Windgenerator: Superwind 400W
Zonnepanelen , 3x 85 WP (2014)
Voltages : 12VDC en  230VAC
De hoofdmotor kan ook vanuit binnen bediend worden.
Om trillingen en slijtage tegen tegen te gaan is de schroefas voorzien van een homokineet.

Navigatie en overige apparatuur;
Kompas: Suunto
Log/snelheid: Raymarine ST60
Dieptemeter: Raymarine ST60
Windmeter: Raymarine ST60 (2014) + Closed haul
Navigatieverlichting: Led uitgevoerd
Roerstandaanwijzer: Via Autopilot Raymarine ST 7002
Autopilot: Raymarine ST7002 + Raymarine ST6000
Hydraulische pomp met dubbele hydraulische cylinders
GPS: Garmin 128
Kaartplotter: 1x heavy duty tablet (kuip), 1x boordcomputer met o.a. Open CPN
Multiplexer: voor het bundelen van diverse data (zoals bijv. dieptemeter, windsnelheidsmeter en log) en te kunnen projecteren op de kaatplotter.
Radar: Raytheon R20
AIS: True Heading receiver/transponder
Korte golf zender: Icom 802 DSC + antenne tuner Icom AT140
Met geisoleerde achterstag
Marifoon: Icom 424 DSC
SCS Pactor modem voor het verzenden en ontvangen van email(Gribfiles).
Windvaanbesturing: Hydrovane (2013). Ook te gebruiken als noodroer.

Tuigage;
Type tuigage: Sloep
Mast materiaal: Aluminium
Spinnaker boom op de mast.
Aantal zeilen: 5
Rolgrootzeil: 41 m2 cross cut met verticale zeillatten
Genua: 70 m2
Fok: 40 m2 High Aspect
Voorzeil rolsysteem : Profurl
Stormfok: 20 m2 (2006)
Halfwinder, bollejan:
Lieren: 5x Harken ST42, 2x Harken ST56
Verstaging vernieuwd in 2006.
Elektrische lierhendel met aansluiting in de kuip zodat alle lieren bereikt kunnen worden.
Ankers & materiaal: 1 x Rocna 40 kg Gegalvaniseerd
+/-60 mtr.  10 mm ketting
Ankerlier: Elektrisch /Lofrans met bediening vanuit kuip en vanuit boeg

Reddingsvlot: 6 persoons
EPIRB: 2x
Bilgepomp: Elektrisch
2x bilgepomp + bilge alarm
MOB Systeem:
Radarreflector: Ecomax
Gasbun met afvoer:

Hydrovane windvaanbesturing

Welke kraan pakken we vandaag?

Bedieningspaneel

Argo op zee

Volvo Penta TMD31

SAalon met uitzicht over het water

Kuip met kuiptent. Hier zullen wij de meeste tijd verblijven. alleen zonder de zijzeilen. 🙂

Windgenerator / deze werkt ook ’s nachts 🙂

Zwemplateau met zwemtrap annex loopplank en reddingsvlot. tevens voorzien van een douchekop om je af te kunnen spoelen met zoet water na een zoutwaterduik.